Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3050711305   Komtü 2. Programa d'acompanyament per la promoció, prevenció i intervenció pel benestar emocional i relacional en la infància en escolaritat infantil i primària
2023-2024   Assessorament. Educació Primària
  
   17/9/2023 - 23/5/2024 (48 hores) de 12:45h a 14:00h
   ESC Jacint Verdaguer
   c. Francesc Balcells, 1-3 (El Prat de Llobregat) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat IV
  
  
  
Inscripció   08/09/2023 - 17/09/2023
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   El projecte Komtü, té com a premissa que l’escola, juntament amb l’entorn familiar, és un dels espais més importants per a donar suport de forma integral en la salut i el benestar de la infància. Aquest enfoc integral, comporta involucrar i recolzar a totes les persones adultes que formen part de l’escola, especialment al professorat, però també als adults/es que intervenen en la cura i educació de l’alumnat.
  
Objectius   O1 Contribuir a millorar el clima escolar i les estructures organitzatives i/o
pedagògiques.
O2 Acompanyar a l’alumnat en el desenvolupament de competències emocionals i
socials.
O3 Optimitzar la relació amb pares, mares i/o cuidadors/es
O4 Millorar l’acompanyament als infants que estan experimentant dificultats
emocionals i/o relacionals específiques.
  
Continguts   CT1 Bloc 6 Pràctiques restauratives
CT2 Bloc 7 Autoestima, personalitat i identitats
CT3 Bloc 8 Sistèmica en l’educació
CT4 Bloc 9 Auto-observació i estils d’acompanyament
CT5 Bloc 10 Prevenció, Detecció i Actuació
  
Formador/a   Mireia Planells
  
Avaluació   1 En relació a l’equip, el clima i les estructures: cohesió de grup, comunicació fluïda,
participació i implicació, lideratge, millor organització, pràctiques que posin a l’alumne
al centre i el considerin de forma integral...
C2 En relació a les competències en els infants: augment de l’autonomia, autoestima,
habilitats socials, autoconeixement, gestió i regulació de les emocions...
C3 Sobre les relacions amb famílies i cuidadors/es: coresponsabilitat, fluïdesa,
confiança, participació...
C4 En relació als infants que experimenten dificultats: menor patiment, millors
relacions amb ells mateixos, amb els adults i amb els iguals...
  
Requisits de  certificació   80% assistència
Evidències de l'impacte de la formació i avaluació positiva de kes tasques previstes
I1 Millores significatives en el clima escolar i canvis en les estructures organitzatives i/o
pedagògiques.
I2 Grau d’assoliment de les competències emocionals i socials de l’alumnat.
I3 Millores en la percepció, implicació i participació de les pròpies famílies o
cuidadors/es respecte la seva relació amb l’escola i el professorat.
I4 Millora del benestar emocional i relacional dels infants a l’aula

Observacions dels canvis (a nivell organitzatiu, de relacions, etc.) - Registre de les pràctiques implementades per a millorar el benestar emocional i
relacional dels membres de l’escola (mestres, famílies i alumnes) - Recull de les activitats reflexives proposades i treballades amb el professorat. - Registre de la implementació de les diferents eines de treball proposades
  
Persones  destinatàries   Docents de l'Escola Jacint Verdaguer del Prat de Llobregat
  
E-mail   a8930034@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent